UN CATEL NUMIT GRK de Joshua Doder

Acum cateva zile ramasesem in pana de lectura… bine, nu chiar. Mai avea carti necitite, dar pe moment voiam ceva care sa nu includa vrajitori, magie, monstri etc. Simteam nevoia sa citesc ceva putin mai realist. Si aruncand o privirea asupra bibliotecii (care are nevoie de o reorganizare serioasa!), mi-au cazut ochii asupra unei carti citite anul trecut. Cred ca va dati seama despre ce carte vorbesc. Am luat-o, m-am uitat bine la coperta (destul de haioasa) si am incercat -mi reamintesc despre ce era vorba. Amintiri vagi despre o carte ce-mi placuse foarte mult! Si asa am hotarat sa o recitesc.

GRKIn Stanislavia, o tara aflata aproape de granita estica a Europei, are loc un atentat politic, puterea fiind luata de maleficul (spun asta pentru ca el reprezinta principalul personaj negativ al romanului) colonel Zinfandel.

In acest timp, in Marea Britanie, Timothy Malt il gaseste pe Grk, un catel ce la prima vedere parea pierdut. Hotaraste (in cele din urma) sa aiba grija de Grk, ba mai mult sa incerce sa-i gaseasca adevaratii stapani, in ciuda aversiuni fata de caini dovedita de parintii lui. Si de aici incep toate problemele sale.

Actiunea este alerta si scrierea curgatoare! In incercarea sa de a-i gasi pe adevaratii posesori ai prietenului sau canin, Tim ajunge sa calatoreasca cu un avion la clasa I, sa evadeze dintr-o inchisoare, ba chiar sa piloteze un elicopter. In periculoasa lui calatorie ii intalneste pe Max si Natasa Raffifi, ai caror parinti fusesera capturati si ucisi de colonelul Zinfandel. Din momentul acela totul devine si mai rapid… si mai antrenant. Intr-adevar o carte cu rasturnari de situatie (chiar trebuie sa incetez sa mai folosesc expresia asta!) la fiecare pagina.

In privinta incheierii JOSHUA DODER ne ofera o perspectiva destul de frumoasa: Max, Natasa si Grk traind impreuna cu Tim si familia sa (asta, bineinteles, dupa ce au reusit sa scape de pe teritoriul Stanislaviei si sa se intoarca in Regatul Unit). Totusi, autorul lasa si un element care sa asigure continuitatea seriei: promisiunea de razbunare a lui Max Raffifi. Nu ne mai ramane decat sa speram ca editura Corint Junior va publica si volumul al doilea: GRK SI BANDA FRATILOR PELOTTI.

Titlul original: A dog called Grk

Titlul romanesc: Un catel numit Grk

Autor: Joshua Doder

Editura originala: Andersen Press Limited

Editura romaneasca: Corint Junior

Traducator: Lucian Popa

Nota data de mine: + + + (din 5)

16 thoughts on “UN CATEL NUMIT GRK de Joshua Doder

  1. am auzit de cartea asta si ii trecuta pe lista…de al doilea volum insa nu stiam…uneori, dupa multe carti cu magie, vraci, vampiri simt sa citesc altceva…cartea asta mi se pare foarte buna…In caz k nu ai seria Ceva cu adevarat ciudat ( ink nu am apucat sa vad toate postarile ) sa sti k e o lectura placuta si scurta…cel putin mie mi-a placut:D

    • Nu am citit Ceva cu adevarat ciudat. O sa citesc. Am pe lista:D Cat despre continuare, desi coperta a fost deja realizata si traducerea e facuta, ma indoiesc ca va fi publicata prea curand.

    • Roxana, si eu as vrea sa stiu cand o sa apara pentru ca prima a fost foarte buna… dar, daca e sa fim realisti, sunt cam 80% sanse (sau poate chiar mai mult) sa nu mai apara deloc. Pur si simplu va fi lasata in aer (ca multe alte serii de la Corint Junior), desi coperta oficiala pentru varianta in limba romana a aparut.

    • Roxana, nu stiu sigur ca sa-ti spun, dar din sinopsis si titlu nu cred ca are o legatura foarte mare cu prima carte, deci nu. Oricum, seria are 7 carti, deci daca nu e ceva despre asta in cartea a doua, sigur e in celelalte.

  2. Ba da are legatura:D Am vazut ca la ultima pagina scrie:Grk si banda fratilor Pelloti.Probabil ca acesta este titlul urataoarei carti:D

    • Roxana, da, acela este titlul urmatoarei carti. Eu ma refeream la faptul ca aceasta a doua carte, daca se va publica vreodata, s-ar putea sa-l duca pe grk in alta aventura, care probabil nu va avea legatura cu zinfandel, ci cu acei frati pelloti.🙂

Lasă un răspuns

