CHEMAREA LUI CTHULHU de H. P. Lovecraft acum la Corint!

CthulhuAstazi, tot navigand pe net, am intrat pe site-ul editurii Corint… si surpriza! Pe prima pagina era afisata poza de alaturi impreuna cu numele: CHEMAREA LUI CTHULHU SI ALTE POVESTIRI STRANII. Tot acolo era afisat si numele autorului: H. P. LOVECRAFT. Wow! mi-am zis. Inainte sa intrebati, nu, nu am citit nimic scris de acest autor, dar asta nu inseamna ca nu am auzit de el! Am cercetat rapid scurtul sinopsis (nu cred ca este tocmai termenul potrivit, dar totusi…) si am descoperit ca autorul a primit aprecieri chiar foarte bune, chiar si din partea lui STEPHEN KING, care il intituleaza pe LOVECRAFT cel mai mare scriitor al genului horror. Cartea are 496 de pagini de format 13/20 si a aparut la editura Leda, parte componenta a Grupului Editorial Corint. Poate fi comandata cu 30% reducere de aici!

16 thoughts on “CHEMAREA LUI CTHULHU de H. P. Lovecraft acum la Corint!

    • DA, stiu, e aiurea! Dar asa spune. Scrie alb pe negru… sau mai degraba galben pe roz… App, in curand o sa apara recenzia la Christine de Stephen King! O am in asteptare, asta pentru ca m-am apucat intai la „Cosmar de inchiriat” a lui Serge Brussolo. Superba poveste horror! De abia astept sa incep SK!

      • @Silvanna, magykhurin: Ce nu cunoastem, nu inseamna ca nu exista! Paradoxal, nu numai SK il admira pe Lovecraft, ci si multi altii (Borges de exmplu, si sa nu ma-ntrebati cine-i asta, ca ma supar pe voi!) Daca i-ati citi cartile (au aparut numai la Leda 3 titluri – Demoni si miracole, Dagon si alte povestiri macabre, plus cea de mai sus, insa mai exista in momentul asta pe piata Monstrul din prag, de la editura Vremea si inca un titlu, Prizonierul faraonilor, de la editura Bastion din Timisoara), s-ar putea sa aveti ceva revelatii. Curaj!
        Si, magykhurin, felicitari pentru blog!

      • In primul rand, ms Daniel. In al doilea rand imi cer scuze daca ce am spus a sunat atat de aiurea… nu am citit inca nimic scris de Lovecraft, de fapt nu am citit nimic horror, decat pe Brussolo si acum l-am inceput pe SK, care s-a ridicat deasupra asteptarilor mele. Da, am auzit de Borges si cu siguranta o sa il incerc (am Dragon si alte povestiri macabre pe lista de astptare deja de o luna, dar uit mereu sa-l cumpar sau intervine alta carte).

  1. @magykhurin: N-a sunat chiar asa aiurea, de-aia vorbim pe blog sa spunem si sa aflam una si-alta intr-un mod mai putin formal si fara prea multa teama ca lucrurile pe care le zicem pot suna aiurea! (evident, in limite decente!) Lovecraft e un clasic, e mort de prin 1937, intr-un fel iata si un motiv pentru care SK „abdica” de la tron, isi cinsteste inaintasul! Din Lovecraft iti recomand in primul rand volumul de fata, povestirile din el cocheteaza cel mai mult cu horrorul SF-ul, cu „chemarea cosmica”, in special ultimele 4 texte, care reprezinta 3/4 din volum; pe blog la ledabooks.ro e o postare ceva mai ampla decat scurta prezentare de pe magazin. Apoi incearca Demoni si miracole, care e un fel de roman, si-apoi celelalte. Borges nu e horror, lectura lui iti da o neliniste sa zicem mai degraba metafizica, te pune pe ganduri, e altceva, insa are un filon din Lovecraft, ii si dedica unele dintre povestitile sale. Asa ca lectura placuta!

  2. Cartea asta i-a inspirat pe Metallica in 1984 cand au scos albumul ,,Ride the Lightning” si tot atunci pe acel album melodia instrumentala ,,The Call of Ktulu” deci a avut un rol important in muzica.Adineauri mi-am comandat-o! Sper sa merite…

  3. imi pare rau ca incepe sa ma pilictiseasca stilul cetateanului (si horror, in acelasi timp) – mi-a placut Monstrul din prag (carte), Strainul (Venaticul, aparut in BPS prin 80 si), Demoni si Miracole – nu. Nu mai inteleg stilul asta de horror in care accentul se pune pe scirbosenie si oribilitate, fara a da un singur amanunt despre ce o provoaca. Este clar ca nu il inteleg pe arabul nebun care a scris maleficul Necronomicon, dar, mai ales, nu inteleg cum de am cazut in plasa unor cuvinte dizgratioase care vor sa ne insufle groaza. Nici SK nu mai scoate ceva demn de citit de vreo 25 de ani (de cind s-a lasat de baut). Va rog sa-mi indicati un suflu nou (autor) in acest gen. Si nu Koontz, toate cartile sale par a fi deja scenarii de film. Spera el.
    Exista citeva carti (inclusiv cea din BPT din ’80) despre proza fantastica americana cu texte incitante, traduse si prefatate de maestri. Dar sint fragmente, unele.
    Multumesc.

    • Ce spuneti se Serge Brussolo (care mie mi se pare mai bun decat King) sau Joe Hill? Ori poate Peter Straub. Toti mi se pare ca scriu horror destul de bine.

Lasă un răspuns

