LUMEA LUI ROCANNON de Ursula K. Le Guin

Fara sa mai lungesc vorba am sa spun ca LUMEA LUI ROCANNON este prima carte SF citita de mine. Poate ca unii vor rade, dar aceasta este realitatea… si oricum cred ca acest roman s-ar incadra mai bine in categoria fantasy. A, si un mic sfat: sa nu cititi o carte a URSULEI LE GUIN dupa un roman al lui STEPHEN KING! Eu am facut astfel si am ajuns sa subapreciez o carte pe care, poate, in mod normal as fi adorat-o. Nu se merita, mai ales ca aici, pentru numele lui Dumnezeu, vorbim despre unul dintre cei mai mari scriitori de SF.

Lumea_lui_RocannonDupa cum suntem anuntati si pe coperta, LUMEA LUI ROCANNON este „o magistrala calatorie initiatica”. Acum sa va explic si de ce. Povestea incepe (lasand la o parte prologul caruia nu prea i-am vazut rostul) cand Rocannon (sau Lordul Stelelor, sau Ratacitorul, cum preferati) ramane izolat pe o planeta (Abstract nu-i asa? Dar deocamdata acest „Pamant” ce avea sa fie numit mai tarziu dupa numele protagonistului, nu are inca un nume), dupa ce o grupa de rebeli ii distruge colegii si nava. Si astfel incepe totul.

Rocannon pleaca deci intr-o calatorie spre baza dusmanului, pentru a incerca sa trimita un mesaj spre Liga Tuturor Lumilor, in care sa avertizeze in legatura cu pericolul rebeliunii. In calatorie intalneste tot felul de fiinte stranii si creaturi mitice, in timp ce trece prin aventuri periculoase si pline de suspans. Romanul se termina relativ bine (cel putin in opinia mea). Dar, bineinteles, „relativ bine” nu inseamna „si au trait fericiti pana la adanci batraneti”!

Dupa ce am lecturat pot spune ca a meritat sa iau cartea pentru finalul care s-a dovedit a fi mult mai interesant decat restul carti (ii rog pe admiratorii URSULEI LE GUIN sa nu-mi dea in cap… parerea mea este doar una printre multe altele). Momentan mai am la dispozitie MANA STANGA A INTUNERICUI, scrisa de acelasi autor, si promit sa o incerc cat de curand, pentru a remedia imaginea pe care mi-am facut-o despre SF in general.

Acestea fiind spuse, va urez o posibila lecturare placuta!

Titlul original: Rocannon’s world

Titlul romanesc: Lumea lui Rocannon

Autor: Ursula K. Le Guin

Editura romaneasca: Nemira

Traducator: Mihai Dan Pavelescu

Nota data de mine: + + si jumatate (din 5)

4 thoughts on “LUMEA LUI ROCANNON de Ursula K. Le Guin

  1. dacă mai vrei SF, îți sugerez DUNE de Frank Herbert. Te întrebi „Cum a putut tipul ăsta să creeze un astfel de univers?!” Ia-o pentru început pe prima, „Dune”, apoi, dacă îți place.. iei și restul de nouă.

    • Chiar as fi vreu sa-i dau mai mult, dar pur si simplu nu am putut. Prima data am vrut sa-i dau doar ++, dar dupa ce am citit ultimul capitol si apoi epilogul am mai adaugat „si jumatate”. Nu stiu de ce, poate din cauza lipsei de complexitate sau intinederii foarte mici… oricum, asta e doar parerea mea. Nu trebuie sa mi-o impartaseasca nimeni. E doar o opinie printre multe altele.

Lasă un răspuns

