Ridicol!!!

Dupa ce am facut iar o pauza impardonabila in ceea ce priveste scrisul pe blog, am decis sa revin cu un articol scurt (timpul nu-mi mai permite sa fac articole lungi). Nu este o recenzie, dupa cum bine v-ati dat seama (citesc in prezent la SECRETUL CASTELULUI CANT – am lasat la o parte deocamdata SPLIT, tot din lipsa de timp), ci mai degraba o plangere la adresa literaturii ce nu poate fi descrisa decat prin ipocrizie, care se studiaza in scoli. Nu ma intelegeti gresit, imi place sa am parte de o lectura buna, dar haideti sa va dau cateva exemple din lista mea de bibliografie scolara obligatorie: AMINTIRI DIN COPILARIE (Ion Creanga – Apropo de asta, ati citit Harap Alb in ultmul timp… eu da – si am ras de tampenia aia ce se numeste „onoare”… Ce poveste de doi bani!), PROZA de Crohmalniceanu (Cine naiba o fi si asta?!), PROZA de Nu-Mai-Stiu-Cum Simionescu (no comment!).

De ce oare nu m-am nascut englez, nobil urmas ai unor autori ca maretul C. S. LEWIS si inegalabilul (genialul, extraordinarul, nu exista suficiente cuvinte) J. R. R. TOLKIEN?! Adica nu-i drept, la enlezi se studiaza STAPANUL INELELOR, CRONICILE DIN NARNIA si chiar si HARRY POTTER (mai invidios de atat nici ca as putea fi!).

Oricum, scoala a inceput si asta se resimte atat in regularitatea cu care obisnuiam sa scriu pe blog, cat si in fiecare alt aspect al vietii mele. Shit! De ce a fost atat de scurta vacanta?!

32 thoughts on “Ridicol!!!

  1. Da, ai dreptate.. chiar se poate numi tragedie. Se putea să nu îl menţionezi pe Tolkien în articol ?? Mă rog.. Fii mândru de faptul că eşti român.. Oh.. cât de patriotic ! Şi da, am fost şi eu aruncată în şcoală după frumoasa vacanţă.. Am o profesoară nouă.. şi mai nouă de franceză.. şi nu exagerez prin a spune că seamănă cu protagonistul-protafonista OTv, Naomi.. Oricum, trecem şi peste asta..

      • … mda, mi-a luat doua saptamani…. sa citesc morometii dar oricum, a fost printre singurele lucrari romanesti care mi-au placut. m-au atras „expresiile” in primul rand.. Cocosila: „esti prost!” :))

      • Eu am luat cartea de la biblioteca. Era acolo la inceput o replica a lui moromete de genul ” … mă-tii ” (adica asa, cu puncte de suspensie), si normal, s-a gasit unul care le-a si completat :)). Probabil a crezut ca e exercitiu de ala cu pune cuvantul lipsa.

  2. Eu chiar am Harry Potter in manualul de a-IX-a :)) Am un fragment de cateva pagini cu primul meci al lui Harry in care el crede ca Plesneala i-a vrajit matura si in care scuipa hotoaica din cartea I.

  3. Si eu am avut în a 9a Harry Potter.De la editura ART este manualul.A fost singura lecție în care nu ne-am plictisit,ba chiar ne-a pus filmul profa.
    Se poate și mai rău,magykhurin.Noi pt bac avem „deosebita plăcere” de a citi Harap-Alb,Moara cu noroc,Ultima noapte de dragoste întâia noapte de război,Ion,Baltagul,Enigma Otiliei,Moromeții,Maitreyi.
    O sa citesc doar Maitreyi(care e cât de cât buna);la restul aștept comentariile gata făcute de profa.

    • Am placerea sa te anunt ca Baltagul e o porcarie ce nu ar trebui nici macar sa nu existe. Harap-Alb este ipocrizie curata. Ion este o poveste populara mult prea previzibila si plictisitoare pe deasupra. Restul nu am citit, dar am la bibl sc oblig Mara, de Ioan Slavici, cate cred ca este la fel de tampita ca si Moara cu noroc…. de, au acelasi autor…

      • Asa-i.Total de acord cu tine.Nici mie nu-mi plac.De aceea ma concentrez eu pe cărți și autori care merita citiți;citesc doar comentariile făcute de profa pt asa ceva.

        Ma crezi ca eu tot ce mai rețin din Mara este titlul capitolului I-„Sărăcuţii mamei”?Bine ca măcar cu atât am rămas:))

  4. Am citit si Ion si Mara.. Da, previzibile, clasice, plictisitoare. Dar am avut şi eu nevoie de un răgaz de la fantasy pentru un pic clasic .. ce-i drept, clasic român.. dar ne mulţumim cu ce avem.

  5. Aş vrea să fie prin bibliografia obligatorie câţiva clasici turci, moderni turci.. Unii chiar merită.. L-ai citit pe Orhan Pamuk?

  6. Manualul de a12a de engleza compensează dezastrele literare pe care trebuie sa le citim la romana cu „Portretul lui Dorian Grey” de Oscar Wilde,pe care încă nu am avut ocazia sa-l citesc dar intenționez.Filmul mi-a plăcut.

      • Cu mare plăcere.Aștept sa vad filmul din 2009,cu Ben Barnes; dacă o citesc înainte iar nu-mi mai place filmul,ca de obicei.

      • Da, stiu cum e, eu asa am facut cu „codul lui da vinci” si „ingeri si demoni”…

  7. Si eu am experiențe:Amurg,Vampire Diaries,True Blood,Codul lui da Vinci,etc :))
    Dupa ce am citit cărțile mi se părea ca și-au bătut joc de ele cei care le-au ecranizat…

  8. frate….normal k la noi n-o sa dai prin cartile de a noua(sau prin cartile de scoala, in general) de C. S. LEWIS sau J. R. R. TOLKIEN, pt k, in general, se studiaza literatura romana. Ion Creanga are opere inegalabile(din punct de vedere al continutului si al mesajelor) in literatura romana si…, sa nu-mi spui tu mie k nu te-ai amuzat macar putin cand povestea „Nica” despre cum a umblat el fara haine pe el prin sat…… „PROZA de Crohmalniceanu (Cine naiba o fi si asta?)” doar pt k tu nu ai auzit de el, sau pt k nu ti se pare nici de departe interesant, asta nu inseamna k nu poate fi un scriitor bun. In plus, asta e o sansa sa afli si alt fel de a vedea viata, prin ochii lui Crohmalniceanu. ..Mai ofera o sansa literaturii romanesti si nu te limita doar la un nume sau un titlu…..

    • Dar nu ma limitez. Doar ca pana acum, toti scriitorii romani clasici au fost o DEZAMAGIRE!!!!!!!!!! Si poate pt ca temele abordate sunt plictisitoare. Eu nu vreau realism, la naiba, vreau fantezism, sa traiesc in alta lume, o lume in care orice e posibil, nu sa-l vad pe nica cum umbla dezbracat ptin sat. Si nu, nu am ras. Pur si simplu ma uitam mereu cate pag mai sunt pana termin. Nu are rost sa mai explic. Avem opinii total DIFERITE!

  9. Crohmălniceanu? N-am studiat aşa ceva. E din rău în mai rău. Iar Amintiri din copilărie nu mai mi se pare ceva potrivit dacă ai depăşit, să zicem, 12 ani. Ceea ce e cazul la tine. E o lectură total puerilă, de citit noaptea copiilor înainte să adoarmă. Dacă v-ar fi dat Povestea Poveştilor de acelaşi Creangă, ar fi fost cu totul altceva.

  10. vad k scoala asta va da batai de cap..:))…n-am avut niciun stres la romana…am citit 17 pagini din Morometii si tot Baltagul…(totusi am facut ceva pt Bac…si knd ai norocu sa iti mai pice si basmul … mai iei si o nota mare <:-p…)…kt despre literatura de la englezi…nu stiam k se studiaza Cronicile din Narnia si Stapanul inelelor…stiam doar de "clasici" englezilor:D…si la noi s-a studiat Harry Potter in liceu ( clasa a 9-a parca )…cunosteam pe cineva care avea in cartea de romana Harry Potter!!!

Lasă un răspuns

