THE SUBTLE KNIFE de Philip Pullman

n22884Da, in sfarsit, IN SFARSIT am terminat de citit THE SUBTLE KNIFE al lui PHILIP PULLMAN. Deci, prima impresie: scriitotul asta e genial; iar cartea asta, fireste, e geniala! Acum probabil va aparea o intrebare: „Daca romanul este atat de bun pe cat spui, atunci de ce ti-a luat atat de mult timp sa-l citesti?” Pai, ca sa nu-mi iau injurii de la gurile rele, am sa raspund cat se poate de sincer: am citit primele 20 de pagini din carte acum doua luni si apoi au intervenit alte lucturi; pe urma, cu o saptamana si jumatate in urma am decis sa continui THE SUBTLE KNIFE. Si NU am fost dezamagit! A, inca ceva, recomand varianta cartii in lima engleza (spun asta pentru ca in curand se pare ca va aparea si varianta in limba romana)…

THE SUBTLE KINFE (prefer sa nu fac traducerea titlului; e perfect asa cum este) este cea de-a doua parte a trilogiei HIS DARK MATERIALS, care a inceput cu  NORTHERN LIGHTS (cartea a aparut la Editura Humanitas). Acest volum se contureaza intre trei universuri: universul Luminilor Nordului, care este ca si al nostru, dar diferit in multe feluri; universul pe care noi il cunoastem; si un al treilea, care difera de al nostru, din nou, in multe feluri.

Romanul ne spune povestea lui Will Parry… Cred ca mai bine am sa ofer sinopsisul cartii (intr-o traducere aproximativa), din care o sa intelegeti mult mai bine despre ce este vorba:

„Will are doisprezece ani si tocmai a ucis un om. Acum este pe cont propriu, fugind, hotarat sa descopere adevarul despre disparitia tatalui sau.

Apoi Will paseste printr-o fereastra in aer intr-o alta lume si se trezeste cu un insotitor – o ciudata fetita salbatica numita Lyra. Ca si Will, ea are o misiune pe care intentioneaza sa o duca la sfarsit cu orice pret.

Dar lumea Cittagazze este un loc ciudat si nestatornic. Mortale, Spectre devoratoare-de-suflete ii impanzesc strazile, in timp ce in inaltimi, bataile aripilor capriciosilor ingeri rasuna impotriva cerului. Si in misteriosul Torre degli Angeli salasluieste cel mai mare secret al Cittagazze – un obiect pentru care oameni din multe lumi ar ucide…”

O carte exceptionala, menita sa vrajeasca pe oricine-i cade in mreje… Asta e tot ce mai pot spune!

Titlu: The Subtle Knife

Autor: Philip Pullman

Editura: Scholastic Children’s Books

Continuare: The Amber Spyglass

10 thoughts on “THE SUBTLE KNIFE de Philip Pullman

  1. Mi-as dori sa o citesc. Desi n-am terminat-o pe prima. Dar o termin, datorita tie. Filmul a fost genial! Imi pare foarte rau ca nu se va ecraniza si volumul doi…

  2. Pingback: THE AMBER SPYGLASS de Philip Pullman « Book's Kingdom

Lasă un răspuns

