EU SUNT NUMĂRUL PATRU, de Pittacus Lore

Romanul lui Pittacus Lore a fost de la inceput o exceptie de la regula, in sensul ca am decis sa-l iau fara a sti nimic despre el. In mod normal incerc sa aflu cate ceva despre o carte inainte sa o cumpar. Citesc recenzii, cer opinii… Dar nu si acum. Pur si simplu am vazut-o si gata. Si poate ca e norocul incepatorului, dar nu am fost dezamagit!

EU SUNT NUMARUL PATRU spune povestea lui John Smith, un adolescent de cincisprezece ani care, spre deosebire de ceilalti copii de varsta lui, are si o a doua viata, una mult mai fascinanta (dar pe care el nu o prea doreste): John a venit pe Pamant de pe planeta Lorien, împreună cu protectorul si învăţătorul sau, Henri, şi inca opt lorici, fugind de mogadorienii, specia de extraterestrii care le distrusese planeta natală. Daca va intrebati de ce erau atat de importanti acesti noua adolescenti pentru urmaritorii lor, aflati ca ei aveau diferite puteri supranaturale, care printr-un antrenament eficace deveneau periculoase.

Tot mutandu-se dintr-un loc in altul pentru a nu fi depistati, John si Henri se stabilesc intr-un micut oras din Ohio, unde baiatul incepe sa frecventeze cursurile liceului local, aici intalnind-o pe Sarah, de care devine din ce in ce mai apropiat, pe Sam, un viitor foarte bun prieten, dar si pe Mark, fostul iubit al fetei. Din acest punct de vedere, romanul lui Pittacus Lore este putin previzibil, urmand un tipar devenit deja traditional. Din fericire scrierea curgatoare a autorului compenseaza acest mic inconvenient, dar si altele, care apar pe parcurs. Ca orice personaj cu superputeri, John are probleme in a-si tine abilitatile (care cresc gradat) ascunse. Dar din nou, există mult mai multe elemente pozitive decât negative, deci cartea ramane o lectura placuta si relaxanta.

În ceea ce priveste actiunea, ea este concentrata in cea mai mare parte spre final, oferind primului volum al acestei serii un caracter introductiv. Si pentru ca tot am adus vorba de final, acesta te lasa pur si simplu cu gura cascata, crescand binisor nivelul romanului. Mesajul este si el unul destul de profund pentru o carte adresată celor cu varsta până în optsprezece ani şi spun asta mai ales datorită unor conversatii purtate de protagonist cu protectorul sau.

Per total o lectura interesanta si mai mult ca sigur un must have pentru orice iubitor de literatura fantasy. Chiar te face să astepti cu nerabdare continuarea!

Titlul original: I am number four

Titlul românesc: Eu sunt numărul patru

Autor: Pittacus Lore

Editura originală: HarperCollins

Editura românească: Nemira

Traducător: Ana-Veronica Mircea

Nota dată de mine: + + + + şi 1/2 (din 5)

4 thoughts on “EU SUNT NUMĂRUL PATRU, de Pittacus Lore

  1. in ultima perioada citesc doar carti despre care stiu ca vor aparea continuarile cat mai repede sau au aparut deja…Fara sa stiu ca are vreo continuare, am citit „Eu sunt numarul patru” (care nu m-a dezamagit), ca apoi sa aflu ca e o serie de 6 volume…wow!!! … inseamna k o sa am de asteptat o vesnicie sa aflu ce se intampla in continuare…
    Cartea e superba!

  2. am vazut ca este si filmul ” I am Number Four ” . au legatura ?,
    Ecranizarea cu Poveste scrisa , sunt doar un pic curioasa

  3. Spre surprinderea mea editura Nemira a anuntat ca volumul 2 din serie apare si la noi tot in august,deci la fel ca-n SUA.Abia astept sa-l citesc pt ca Eu sunt Numarul Patru mi-a placut foarte mult.Finalul m-a facut sa plang in hohote.Nu ma asteptam sa fiu atat de afectata de moartea lui Henry.Cred ca abia atunci mi-am dat seama ca el era personajul meu preferat.El,Bernie si abia apoi John si Numarul Sase.

Lasă un răspuns

