LORD LOSS, de Darren Shan

Fără să mai stau să inventez scuze penibile pentru lunga mea absenţă am să trec direct la treabă şi am să vă povestesc despre prima carte a lui Darren Shan pe care am citit-o: LORD LOSS (de aseamenea prima carte dintr-o serie de 10 volume, numită DEMONATA – de fapt titlul seriei este si motivul pentru care am citit acest roman).

LORD LOSS prezintă începutul aventurilor lui Grubbs Grady în lumea terifiantă a forţelor supranaturale. Totul începe într-o zi de miercuri (nu ştiu de ce, dar am o senzaţie de deja-vu), când Grubbs se pomeneşte cu mama sa la şcoală, furioasă peste măsură. Motivul: Grubbs fusese văzut fumând. Şi de aici începe coşmarul atât pentru el, cât şi pentru familia lui. După un scandal monstru şi o glumă cam exagerată (sau cel puţin aşa văd eu baia în măruntaie de şobolan), Grubbs se alege cu o pedeapsă de toată frumuseţea.

Cartea, deşi simplă ca idee, te ţine în suspans, fiind previzibilă decât spre final, când apare în scenă un micuţ (nu chiar) vârcolac. Dar oricum, dacă vă gândiţi că subiectul romanului lui Darren Shan este acesta, greşiţi. E mult mai complicat de-atât şi implică un adevărat joc al vieţii şi al morţii (la propriu!).

În privinţa stilului  de a scrie al lui Shan, acesta mi s-a părut cam simpluţ (cred că e cam puţin spus), însă, din fericire, foarte uşor de urmărit, mai ales pentru că este vorba de o carte în limba engleză (ca o comparaţie, stilul lui Tolkien în limba originală este pur şi simplu criminal – şi nu chiar în sensul bun!).

Alt lucru care mi-a plăcut este faptul că s-a simţit că autorul nu-şi „cocoloşeşte” personajele, mai ales pe Grubbs (ceea ce se întâmplă în majoritatea cărţilor adresate acestei categorii de vârstă) – îi ucide părinţii, îl bagă într-un sanatoriu (cu scene descrise destul de detaliat în ambele situaţii – pe cât de detaliat se poate într-o carte atât de scurtă: cam 270 pagini), apoi îl scoate doar pentru a-l arunca în lupta cu un demon psihopat care ar face orice numai să-l tortureze la nesfârşit… Chiar şi aşa, genul ar fi mai degrabă thriller decât horror. Sau cel puţin asta-i părerea mea.

Cu puţin noroc (care să învingă lenea) o sa traduc o părticică din carte şi o s-o pun pe blog, în caz că e cineva interesat.

And that’s all folks!

Titlul original: Lord Loss

Autor: Darren Shan

Editura:  HarperCollins

Nota dată de mine: 8,5 (din 10)

P.S. – Cine are chef de o scurtă povestioară cu zombi, click aici.

12 thoughts on “LORD LOSS, de Darren Shan

    • Ma cam indoiesc ca vreo alta carte de-a lui Darren Shan va mai aparea in Romania. Cel putin la Corint. Primele trei nu prea au avut succesul scontat.

  1. Cele trei carti din seria Ucenicul Vampirului mi s-au părut destul de bune, iar asta suna chiar mai bine. Cat despre Tolkien in engleza ai dreptate. Nu prea e usor. Oricum, bine ai revenit!

Lasă un răspuns

