CRIMINALII ÎN SERIE, de Michel Barroco

Am să menţionez de la început că aceasta va fi o recenzie destul de scurtă pentru simplul fapt că volumul de faţă este destul de mic ca întindere (100 si ceva de pagini) şi în plus – nu este o carte de ficţiune. Aşa, acum că am trecut de asta, ţin să precizez ca am cumparat cartea absolut întâmplător. De fapt, nici măcar nu m-am chinuit să mă uit prea bine la ea. Era un chilipir (din Real) şi eram pe fugă cu cumpărăturile pentru Paşte etc etc etc. Oricum, când am ajuns acasă am fost foarte încântat de achiziţie (mă dau în vânt după toate serialele cu criminali (fie ei în serie sau nu): CSI, MINŢI CRIMINALE, NCIS.

Studiul lui Michel Barroco are tot ce-i trebuie pentru a te ţine în priză, cu toate că este nonficţiune (lucru foarte ciudat venind din partea mea, având în vedere că citesc aproape exclusiv ficţiune). Este împărţit în patru capitole mari (Originile criminalilor în serie, Portretul unui criminal în serie, Cauzele faptelor lor, Mijloace de a-i depista), acestea având la rândul lor mai multe subcapitole, plus Anexele, pe care le-am găsit foarte interesante.

Cartea tratează unele cazuri celebre, cum ar fi cele ale lui Ted Bundy sau Henry Lee Lucas, cât şi unele mai clasice ca Jack Spintecătorul şi contesa Bathory, dar şi motivele crimelor lor şi eventual contextele sociale şi psihologice ce au condus la ele.  Studiul nu mi s-a părut foarte complex, dar bănuiesc că asta se datorează faptului că este destinat unei categorii destul largi de cititori. Oricum, a fost o lectură captivantă!

So, dacă daţi vreodată peste cărticica asta puneţi mâna pe ea!

Titlu: Criminalii în serie

Autor: Michel Barroco

Editura: Prietenii Carţii

Traducător: Luminiţa Apreotesei 

P.S. – Ultimele două părţi ale unei poveşti cu zombi: part 2; part 3. Hope you’ll like it!

Lasă un răspuns

