CHEMAREA LUI CTHULHU de H. P. Lovecraft acum la Corint!

CthulhuAstazi, tot navigand pe net, am intrat pe site-ul editurii Corint… si surpriza! Pe prima pagina era afisata poza de alaturi impreuna cu numele: CHEMAREA LUI CTHULHU SI ALTE POVESTIRI STRANII. Tot acolo era afisat si numele autorului: H. P. LOVECRAFT. Wow! mi-am zis. Inainte sa intrebati, nu, nu am citit nimic scris de acest autor, dar asta nu inseamna ca nu am auzit de el! Am cercetat rapid scurtul sinopsis (nu cred ca este tocmai termenul potrivit, dar totusi…) si am descoperit ca autorul a primit aprecieri chiar foarte bune, chiar si din partea lui STEPHEN KING, care il intituleaza pe LOVECRAFT cel mai mare scriitor al genului horror. Cartea are 496 de pagini de format 13/20 si a aparut la editura Leda, parte componenta a Grupului Editorial Corint. Poate fi comandata cu 30% reducere de aici!

NOSTRADAMUS: Profetiile Complete 2001-2105 de Mario Reading

Acum o saptamana si jumatate, cand un mic teanc de carti fantasy asteptau linistite lecturarea, m-am decis sa incerc si altceva, asa ca m-am hotarat sa dau buzna in biblioteca tatei (care marturisesc ca nu ma impresionase niciodata, dar in acel moment eram absolut sigur ca o sa gasesc ceva satisfacator acolo). Dupa ceva cautare, chiar am gasit ceva: cartea de fata. Nu citisem mai nimic despre NOSTRADAMUS, deci un bagaj de cunostinte noi nu putea insemna decat ceva benefic. Am apucat cartea, m-am asezat confortabil si am inceput sa citesc.

172a7d9cc642aabb9eab59cbf41b053fDespre o recenzie nu poate fi vorba, caci cartea nu este fictionala (nu in adevaratul sens al cuvantului).

Cu toate acestea este cu siguranta o lectura placuta… si poate putin inspaimantatoare. Poate si pentru ca NOSTRADAMUS se pare ca are tendinta de a descrie, in mare parte,  numai nenorociri in catrenele sale. Cartea incepe cu un eveniment petrecut deja – Dezastrul Turnurilor Gemene – si se incheie cu poate cea mai inspaimantatoare profetie facuta vreodata de NOSTRADAMUSArmaghedonul sau Ultima Profetie. Desi nu sunt genul care crede in asa ceva, totusi ma infioara putin sfarsitul propus de profet.

Trecand peste aceste lucruri, aflam o gramada de lucruri interesante, carte in sine avand o constructie ce ajuta foarte mult intelegerea mesajelor: fiecare catren este mai intai redat in limba originala, franceza, apoi tradus, dupa care explicat si in cele din urma rezumat.

Si tot citind iti dai seama ca poate o parte dintre previziunile acelui uimitor om s-ar putea sa fie adevarate.

Titlul original: NOSTRADAMUS – The Complete Prophecies For the Future

Titlul romanesc: NOSTRADAMUS: Profetiile Complete 2001-2105

Autor: Mario Reading

Editura originala: Watkins Publishing

Editura romaneasca: Litera International

Traducator: Raluca Pusderca

Nota data de mine: in cazul de fata nu pot da o nota, dat fiind faptul ca aceasta carte este una de nonfictiune